Rendszergazda szolgáltatás és szerver üzemeltetés professzionálisan kulcsfontosságú a vállalati infrastruktúra zavartalan működéséhez és adatbiztonságához. Rendszergazda szolgáltatás és szerver üzemeltetés professzionálisan megtervezett folyamatokkal és tapasztalt szakemberekkel biztosítja a rendszerek folyamatos rendelkezésre állását, csökkentve a leállások és adatvesztés kockázatát.
Rendszergazda szolgáltatás Budapesten és Pest megyében
A fővárosi és agglomerációs cégek számára kínált rendszergazda szolgáltatás keretében komplex felügyeletet és támogatást nyújtunk, beleértve:
- Hálózat- és szerverfigyelés 0–24 üzemmódban
- Hardver- és szoftverkarbantartás
- Adatbiztonság és jogosultságkezelés
- Mentési stratégiák kidolgozása és végrehajtása
- Kapacitástervezés és költségkontroll
A szakértői gárda a IT üzemeltetés, rendszergazda szolgáltatás legjobb gyakorlatait alkalmazva minimalizálja a hibák kialakulását és gyors reagálást biztosít.
Szolgáltatási szintek és elérhetőség
Szint | Rendelkezésre állás | Válaszidő | Felügyelet módja |
---|---|---|---|
Standard | H–P 8:00–17:00 | 4 óra | Napi monitorozás |
Prémium | 0–24 órás | 1 óra | Valós idejű riasztások |
Enterprise | 0–24 órás | 15 perc | Dedikált szakértői csapat |
Főbb feladatkörök
- Proaktív rendszerfigyelés és automatizált riasztások
- Hibajegyek kezelése és dokumentáció
- Operációs rendszer és alkalmazások frissítése
- Vírusvédelem és tűzfal-felügyelet
- Ügyféltámogatás telefonon és e-mailben
A tervezéstől a folyamatos üzemeltetésig minden lépést a szerver üzemeltetés, szerver karbantartás protokolljai szerint végzünk.
It, szerver alapvető üzemeltetési technikái
A magas szintű rendelkezésre állás és teljesítmény érdekében az alábbi alapelveket követjük:
- Automatikus monitorozó rendszerek telepítése és konfigurálása
- Rendszeres patch- és frissítési ciklusok ütemezése
- Mentési és helyreállítási feladatok automatizálása
- Kapacitás- és teljesítményfigyelés trendalapú elemzéssel
- Biztonsági auditok és penetrációs tesztek
Monitorozás és riasztás
- Agent és agent nélküli megoldások kombinációja
- Loggyűjtés és elemzés centralizált rendszerben
- Valós idejű dashboardok és napi riportok
Frissítéskezelés
- Tesztkörnyezetben végzett előzetes próba
- Ütemezett karbantartási ablakok kijelölése
- Visszaállítási protokollok kidolgozása
Mentési stratégiák
Mentési típus | Gyakoriság | Tárolási hely | Előny |
---|---|---|---|
Teljes mentés | Heti egyszer | Helyi NAS | Teljes adatvisszaállítás |
Inkrementális mentés | Naponta | Offsite szerver | Gyors mentés és helyreállítás |
Differenciális mentés | Óránként | Felhő | Hatékony tárhelykihasználás |
Műszaki infrastruktúra és biztonság
A fizikai és virtuális környezetek üzemeltetése során különös figyelmet fordítunk:
- Szerverek hűtésére és tápellátására redundáns megoldásokkal
- Hálózati biztonságra tűzfalakkal és behatolás-észlelő rendszerekkel
- Fizikai hozzáférés-szabályozásra datacenter szintű protokollokkal
- Folyamatos IBM, Cisco és HPE eszközök kompatibilitására
A kritikus rendszereket a IT üzemeltetés, rendszergazda szolgáltatás és a szerver üzemeltetés, szerver karbantartás keretében végzett auditok és tesztek támogatják.
Változáskezelés és dokumentáció
- Változási kérelem rögzítése
- Hatás- és kockázatelemzés
- Teszt- és visszaállítási terv elkészítése
- Jóváhagyás és végrehajtás
- Utólagos ellenőrzés és riportálás
A teljes folyamatot átlátható dokumentáció és auditnapló támogatja, amely megfelel a GDPR és ISO 27001 követelményeinek.
Ügyfélszolgálat és kommunikáció
- 0–24 órás helpdesk e-mailen és telefonon
- Jegyrendszer a feladatkövetéshez
- Rendszeres státuszmegbeszélések az ügyféllel
- Havi riportok a szolgáltatás minőségéről